خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام قالب صحیفه
خانه / بازتاب مدار مادری / نامه تقدیم شده خدمت حضرت آقا

نامه تقدیم شده خدمت حضرت آقا

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور ولی امرمان امام خامنه ای
سلام علیکم

ما جمعی از دانشجویان فعال در تشکل های دانشجویی بودیم که پس از مادری احساس کردیم با وجود نقش جدیدمان باید برای ادامه حرکت در مسیر اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی نقشه راه دیگری را طراحی کنیم. از سویی اهمیت نقش مادری و از سوی دیگر اهمیت مسئولیت اجتماعی زن- که ساختارهای موجود در جامعه پذیرای جمع این دو نبودند و یا باید تربیت فرزند را به نهاد های خارج از خانواده همچون مهد کودک ها میسپردیم و یا عرصه فعالیت اجتماعی رسمی را ترک می کردیم- ما را بر آن داشت تا بدنبال الگوی دیگری در راستای بستر سازی برای تسهیل حضور اجتماعی مادران در میان بیانات حضرت امام خمینی (ره) و حضرتعالی به عنوان ولی امرمان بگردیم و تعریفی که از الگوی سوم زن و زن تراز انقلاب اسلامی در این اندیشه ها یافتیم راهگشای مسیرمان شد.

حاصل این تحقیق و بررسی با فراز و نشیب هایی فراوان همچون احوالات یک مادر، ایجاد تشکلی کاملا مردمی با بدنه ای از مادران مذهبی و انقلابی با نام «مادرانه» بود که به دنبال ایجاد شرایطی برای رشد همه جانبه مادران در سه ساحت تکامل و رشد شخصی و فردی، خانوادگی و فعالیت اجتماعی است. بطوریکه در کنار ایجاد فضای رشد برای مادران، فضای رشد کودک در کنار مادر نیز بدون هیچ دغدغه‌ای فراهم گردد.
هسته اولیه «مادرانه» در سال ۱۳۹۱ با ۷ نفر تشکیل شد. به مرور با رشد فعالیت های تشکیلاتی، «مادرانه» توانست بیش از ۱۰۰۰ مادر را در گروهی مجازی گرد هم آورد. از این گروه مجازی ۳۵ حلقه ۱۵ نفره با عنوان «مادرانه محله» در مناطق مختلف تهران و برخی شهرستان ها ازجمله مشهد، کرمان، قم، اصفهان، رفسنجان، سبزوار و… شکل گرفت که برگزاری جلسات منظم هفتگی از برنامه های اصلی آنها است.

 

…بخشی از فعالیت های اجتماعی«مادرانه»

۱- سلسله نشست های مادر انقلابی به منظور ترویج الگوی زن طراز انقلاب (الگوی سوم)
۲- برگزاری همایش های مادر و کودک در زمینه های استکبارستیزی و جهان اسلام نظیر همایش های حمایت از مقاومت مردم سوریه، یمن و …

۳- برگزاری پویش های اجتماعی برای حمایت از مستضعفین و همنوعان و … نظیر پویش کلاه مرواریدی برای زلزله کرمانشاه، پویش دوخت لباس برای سیل خوزستان

۴- فعالیتهای ترویجی در فضای مجازی با موضوع سبک زندگی و مادری نظیر کانال دانه دانه دردانه، سایت مادرانه و…

۵- برگزاری مراسمات معنوی خانواده محور نظیر اعتکاف خانوادگی و …
۶- مستند مادرانه به منظور ارائه الگوی هم افزایی مادران در زندگی فردی و اجتماعی ( که به پیوست تقدیم می گردد)

و در آخر از حضرتعالی تقاضا داریم تا درصورت امکان شرایطی فراهم شود تا اعضای فعال تشکل مادرانه با شما دیدار خصوصی ای داشته باشند، تا در فرصتی مناسب چالش هایی که در این مدت با آن روبرو بوده ایم را مطرح کرده و از رهنمودهای ولی امرمان بهره ببریم .

و همچنین نه به عنوان صرف یک درخواست، بلکه به عنوان ایجاد یک نقطه عطف مهم در باز تعریف زن مسلمان انقلابی در صورت امکان یک دیدار سالیانه با مادران در نظر بگیرید که این دیدار با محوریت زنان فعالی است که محوریت مهم هویت خود را، هویت مادری شان می دانند و در این عرصه فعال اند، نه با زنان دانشگاهی و شاغل و کار آفرین بنا به آنچه مرسوم بوده تا به حال . تا ان‌شاالله بتوانیم در آینده شاهد پررنگ شدن نقش مادری در ساختارهای اجتماعی و جامعه باشیم.

با آرزوی سلامتی و صحت و طول عمرتان
جمعی از فرزندان شما

 

درباره ی زهرا صمدی

مطلب پیشنهادی

گزارش یک جشن

به نام حضرت دوست … که هرچه هست از اوست زمان: به مناسبت سالروز میلاد …