خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام قالب صحیفه
  • پتو سواري

  • اجراي نمايش عروسكي

  • بازي هاي تحركي

  • اجراي نمايش عروسكي

  • شعر خواني بچه ها

  • شعر خواني بچه ها

خانه / بازتاب مدار مادری / گزارش مادرانه محله

گزارش مادرانه محله

 

#گزارش_مادرانه_محله
#محله_تهرانسر
روز دوشنبه ۲۴ دی ماه جلسه در منزل یکی از اعضا برگزار شد.
حاضرین: ۸ مادر و ۱۵ کودک.
ناهار مشترک: ماکارونی
زمان جلسه: ۱۳ الی ۱۸
سیر مطالعاتی کتاب تدبر در قران. سوره مبارکه قلم بحث شد. تصمیم بر آن شد که انشاالله تا پایان کتاب با تمرکز بر متن کتاب پیش برویم(سابقا صوت جلسات را گوش میدادیم).
سوره قلم تلاوت شد. شرح ماجرای اصحاب باغ؛ مصادیق منع خیر و جریان های اصلی سوره مطرح شد.

گعده تجربیات(یک کاسه سئوال): سئوال این بود که برای افزایش و حفظ فضای معنوی خانواده چه میکنید؟
همه دوستان به نوبت نظرات و تحربیاتشان را مطرح کردند که خلاصه ای از آن جهت استفاده سایر عزیزان به این شرح است:
۱٫ تعریفمان از معنویت را باید تغییر دهیم. در قیاس با قبل از ازدواج عموما شکایت از کم شدن معنویت داریم چه بسا فعالیتهای سابق ما به خاطر نیاز ما به تنهایی بوده است و حالا با برطرف شدن نیاز و کم شدن حضور در فضهای معنوی اخساس کم شدن معنویت میکنیم.
۲٫ برای احساس معنویت مداومت و استمرار در امور معنوی لازم است.
۳٫ با توجه به تغییر سبک زندگی یکسری از فضاهای معنوی را در فضای مجازی دنبال کنیم مانند قرائت قران روزانه با برنامه “نختم” و”ربات رضوی”…
۴٫ شروع کارها با بسم الله. انجام کارها با نیت الهی. نگه داشتن زبان و بیان نکردن نکات منفی زندگی. قرائت قرآن به صورت خانوادگی یا شخصی(یک جزء در هفته).
۵٫ وقتی برنامه ریزی کنیم و جای انجام فعالیت معنوی مثل قرائت زیارت عاشورا را در برنامه زندگی بگنجانیم عادت میکنیم و حتما انجام میدهیم. حتی اگر چند بار هم با حضور قلب نباشد بهتر از ترک است.
۶٫ سختی های زندگی را فقط با خدا بازگو کنیم و کمک بخواهیم. در همه لحظات شاکر باشیم. فعالیتهای معنوی را با هدف تاثیر گذاری رو فرزند انجام ندهیم که نه تاثیر بر خودمان میگذارد نه بر فرزند. سلام به امام را بعد از نماز انجام دهیم.
۷٫ رفتن به زیارت و مزار شهدا تا مدت طولانی فضای خانواده را شارژمیکند در برنامه زندگیمان قرار دهیم.
۸٫ مراقبه شخصی. انجام مناسک فردی. فعالیتهای جمعی خانوادگی. برای این سه مورد باید برنامه ریزی کنیم و در ماه یک فعالیت جمعی و خانوادگی و چند فعالیت فردی و مراقبه نفس برای خودمان قرار دهیم.

فعالیتهای بچه ها شامل کتابخوانی(کتاب فلفل نبین چه ریزه) و بازی بود. بازی ثابت بچه ها که درخواست زیادی دارد نشستن بچه ها روی پتو و کشیدن آنها توسط مادرهاست.
در این محله به جهت حضور بچه های بالای ۶ سال که در مادرانه بزرگ شده اند قسمتی از فعالیتها توسط بچه های بزرگتر برای کوچکترها برگزار میشود.

درباره ی adminstrator

مطلب پیشنهادی

گزارش یک جشن

به نام حضرت دوست … که هرچه هست از اوست زمان: به مناسبت سالروز میلاد …